مسجد مهرماه سلطان

مسجد تاریخی مهرماه سلطان در استانبول

مسجد مهرماه سلطان استانبول ترکیه که به نام مسجد اسکله نیز معروف می باشد، از آثار با ارزش باقیمانده از دوران عثمانی میباشد. مهرماه سلطان فرزند سلطان سلیمان پادشاه عثمانی و حرم سلطان بود. مهر ماه به معنای خورشید و ماه میباشد و از این رو به وی سلطان خورشید و ماه گفته می شده است. مهر ماه سلطان به پدرش سلطان سلیمان بسیار نزدیک بود و همراه وی تمام سرزمین عثمانی را گشته بود و مانند پدرش از ذوق هنری برخوردار بود.

مهرماه سلطان

در سن هفده سالگی با رستم پاشا ازدواج کرد اما این ازدواج موجب نشد تا او ذوق هنری خود را از دست بدهد و تا پایان عمر به عنوان سلطانی هنر پرور شناخته می شد.

مهر ماه سل طان درزمان سلطنت برادرش سلیم عنوان والده سلطان را دریافت کرد و دسترسی قابل ملاحظه ای به خزانه داشت و به همین سبب پروژههای معروف و پر خرجی را در استانبول تقبل می کرد.

او به آثار معماری سینان معمار به نام ترکیه در دوران عثمانی علاقه زیادی داشت و مسجدی را که بعدها به نام مسجد مهرماه سلطان و یا مسجد اسکله معروف گردید را به سینان سفارش داد.

مسجد مهرماه سلطان استانبول

این مسجد درداخل دروازه ادیرنه که یکی از دروازه های قدیمی استانبول میباشد، واقع شده است و ساخت آن درسال 1555 به دست معمار سینان تکمیل شده است. از ویژگی های این مسجد داشتن 161 پنجره است که روشنایی داخل مسجد از طریق آنها تامین می شود و دور تا دور گنبد اصلی را گرفته اند.

بدون شک این مسجد یکی از دیدنی های استانبول است و در مدت اقامت خود در این شهر می توانید از این اثر تاریخی بازدید کنید. اطلاعات بیشتر را می توانید از مسئول فروش تور استانبول آژانس هواپیمایی هورامان گشت دریافت کنید.

آدرس مسجد : Karagümrük, 34091 Fatih/İstanbul, Turkey

 

***هورامان گشت ستاره مجری مستقیم تور ترکیه***

***لوکس و ارزان سفر کنید***

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها