کاپادوکیای ترکیه

کاپادوکیای ترکیه شهری با هزاران سال قدمت

شهر کاپادوکیای ترکیه Cappadocia در سال 1985 از طرف یونیسکو جزو میراث فرهنگی جهان شناخته شده و ثبت گردیده است. در زبان ترکی کاپادوکیا به معنای اسب های زیبا میباشد. کاپادوکیا یکی از سه شهر صخره ای در دنیا میباشد. در واقع در اثر فعالیت های آتشفشانی کوههای این منطقه و خروج گدازه هایی آتشفشانی از کوههای این منطقه موجب شده است تا یکی از زیباترین مناطق دنیا به وجود بیاید. این سنگهای آتشفشانی پس از خروج از دهانه آتشفشان نرم و قابل انعطاف هستند اما وقتی در مجاورت هوای آزاد قرار می گیرند، سفت و سخت شده و به یک سنگ بسیار مقاوم تبدیل می شوند که جزو مصالح ساختمانی در منطقه کاپادوکیای ترکیه به حساب می آید.

تصاویر کاپادوکیا ترکیه

درباره کاپادوکیا ترکیه

شهر کاپادوکیا ترکیه به دلیل موقعیتش در طول تاریخ یکی از نقاط استراتزیک و مهم در سرزمین ترکیه کنونی بوده است. مسیرهای تجاری مهم از جمله جاده ابریشم از این نقطه عبور می کردند.

به دلیل فعالیت های تجاری این منطقه در طول تاریخ مرتباٌ مورد تاراج و یورش قرار می گرفته است. بنابراین ساکنین این منطقه برای محافظت از خود در برابر این حملات به غارها پناه بردند. جهت بازدید از شهر تاریخی و دیدنی کاپادوکیا میتوانید با کانتر تور ترکیه آژانس هواپیمایی هورامان گشت تماس حاصل فرمائید.

این غارها قابل مخفی شده بود و از آنجاییکه گاهی اوقات لازم بود مدت زمان زیادی در این غارها اقامت داشته باشند .بنابراین این اقامتگاهها تبدیل به شهرهای زیرزمینی شد. این شهرهای زیرزمینی شامل خانه، معبد، انبارهای آب و غدا بوده است که بقایای آن را امروزه می توانید ببینید.

نقشه کاپادوکیای ترکیه

تاریخ کاپادوکیا ترکیه

در سالهای هزاره اول بعد از میلاد مسیح گروهی از مسیحیان که از ترس امپراطوری بزرگ رم درحال فرار بودند و به دنبال پناهگاهی می گشتند.

این گروه سرانجام به کاپادوکیای ترکیه پناه آوردند و در بخشهایی از این شهر سکنی گزیدند و شروع به توسعه غارهای طبیعی کردند و این غارها را به هم متصل نمودند و علاوه بر محل سکونت و زندگی، کلیسا های کوچک و محل های عبادت نیز در این منطقه ایجاد نمودند.

امروزه میتوانید بقایایی از این غارهای باستانی و کلیساهایی که با تلاش و کوشش بسیار مسیحیان در آن دوره ایجاد شده است را در مناطقی از شهر کاپادوکیا ببینید.

در حال حاضر کاپادوکیا یکی از دیدنی ترین و پر طرفدارترین جاهای دیدنی ترکیه میباشد که سالانه توریست های زیادی را از سراسر دنیا به سوی خود جلب می نماید.

کاپادوکیا

سفر به کاپادوکیا

برای توریست هایی که به شهر کاپادوکیا ترکیه مسافرت میکنند یکی از گشتهایی که می توانیم پیشنهاد کنیم، گشت با بالن بر فراز شهر کاپادوکیا می باشد.

می توانید با بالن بر فراز این شهر پرواز کنید و از دیدن مناظر زیبا بر فراز این شهر تاریخی لذت ببرید . در طول ایام تابستان به کاپادوکیا سفر میکنید هنگام غروب آفتاب می توانید آسمان این شهر را که پر از بالن های رنگارنگ میشود را ببینید.

به علاوه یکی از نکات جذاب برای توریست هایی که در کاپادوکیا اقامت می کنند، اقامت در هتل هایی است که در دل صخره ها قرار دارند . این هتل ها که کیفیت بسار عالی دارند از یک طرف بسیار مدرن و در عین حال بسیار طبیعی میباشد.

پیشنهاد می کنیم اگر با تور ترکیه به این شهر سفر می کنید، برای اقامت یکی از این هتل ها را انتخاب کنید.

 

***هورامان گشت مجری مستقیم تور ترکیه***

با هورامان گشت لوکس و ارزان سفر کنید

2 4 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها