عید فطر در ترکیه

عید فطر در ترکیه

در این مقاله موضوع عید فطر در ترکیه را بررسی خواهیم نمود که میتواند برای عزیزانی که با تور استانبول قصد سفر به این شهر را دارند جالب باشد. ماه رمضان در بین همه مسلمانان، ماه بخشش و خوبی ها و اطاعت از امر خداوند برای پاکی روح و بدن است. مسلمانان بعد از پایان ماه رمضان از اینکه توانسته اند یک ماه را به خوبی بگذارنند، جشن میگیرند. در قدیم، عید فطر از یک روز قبل از عید با شلیک توپ آغاز می شد و با شلیک توپ دیگر پایان می یافت.

عید فطر و عیر قربان دو عید بزرگ در ترکیه محسوب می شوند، که این دو عید بزرگ با مراسم خاصی برگزار میشوند. عید فطر یکی از تعطیلات رسمی مذهبی در ترکیه است، که به مناسبت پایان ماه رمضان جشن مپگیرند. دولت و شهرداری این کشور نیز قوانین خاصی از جمله حمل و نقل رایگان و. . . برای این عید بزرگ در نظر گرفتند و بودن در این مدت تعطیلات در ترکیه لذت خاصی دارد. در اینجا تصمیم داریم به توضیح مختصری درباره مراسم و نحوه برگزاری آن بپردازیم و هم چنین به سوالات زیر پاسخ دهیم:

1-تعطیلات عید فطر در ترکیه چند روز است ؟

2 -چرا ایرانیان تمایل بیشتری برای سفر به ترکیه دارند؟

3- مراسم عید فطر در ترکیه چگونه است؟

4- نماز عید فطر چگونه است؟

5- چه زمانی بهتر است، به ترکیه سفر کنیم؟

تعطیلات عید فطر در ترکیه چند روز است

تعطیلات عید فطر در هر کشوری متفاوت است، و معولا از سه روز شروع و گاها تا بیست و سه روز نیز ادامه می یابد. این زمان بهترین فرصت برای مسلمانان هر کشور برای مسافرت رفتن به سایر کشور ها نیز می باشد.

ترکیه نیز یکی از کشور های پر جمعیت دارای مسلمانان زیاد است. عید فطر برای ترکیه از لحاظ اقتصادی اهمیت زیادی دارد، زیرا مسلمانان کشور های دیگر برای دیدن این کشور، با تور ترکیه به این کشور می آیند.

ترکیه یکی از کشور های همسایه ایران می باشد، که هر ساله پذیرای گردشگران زیادی از جمله ایران نیز می باشد.

بنابر برتصمیم صورت گرفته در ترکیه، امسال (سال 2020) تعطیلات عید فطر تا نه روز افزایش یافت. دولت ترکیه این تصمیم را از چند ماه قبل اعلام کرد تا کلیه گردشگرانی که قصد سفر به ترکیه را دارند، کلیه رزرو ها و بلیت هواپیمایی و هتل خود را انتخاب و با هزینه مناسب تهیه نمایند.

تعطیلات عید فطر در ترکیه چند روز است

چرا ایرانیان تمایل بیشتری برای سفر به ترکیه دارند؟

برای مسافران ایرانی که قصد سفر به خارج از کشور را دارند، ترکیه به دلیل همسایه بودن با ایران از محبوبیت خاصی برای ایرانیان برخوردار است. بنابراین سفر به ترکیه در عید فطر نیز مورد توجه بسیاری از گردشگران می باشد.

ترکیه به دلیل داشتن جشن های باشکوه از جمله جشن عید فطر، داشتن مسمانان بسیار و هم چنین برنامه ریزی درست برای دادن کلیه خدمات ممکن به گردشگران، از جمله بهترین مقاصد گردشگری برای ایرانیان به شمار می رود. هر ساله حدود 13 هزار گردشگر ایرانی در تعطیلات عید فطر به ترکیه می روند.

به دلیل ترافیک زیاد و طولانی بودن مسیر کلیه گردشگران، مسیر هوایی را انتخاب می کنند. بنابراین فرودگاه استانبول یکی از پر تردد ترین فرودگاه های ترکیه برای پرواز های داخلی و خارجی می باشد، که میتواند کمک بسیاری به اقتصاد ترکیه باشد.

در طول تعطیلات عید فطر نیز شرکت ها ی هواپیمایی ترکیه، پرواز های خود را افزایش میدهند تا به تقاضای زیاد گردشگران پاسخ داده باشند. اطلاعات درمورد تعطیلات و اداب و رسوم مردم این کشور برای عزیزانی که قصد خرید ملک در ترکیه را دارند نیز حائز اهمیت میباشد.

مراسم عید فطر در ترکیه چگونه است؟

امروزه مردم ترکیه آغاز جشن را از خانه های خود شروع می کنند. ابتدا خانه تکانی می کنند، برای عید لباس های نو برای خود و خانواده تهیه می کنند، تا در این عید بزرگ با ظاهری آراسته ظاهر شوند.

از جمله مراسم این جشن نیز میتوان به تهیه و درست کردن غذاهای خوشمزه و نوشیدنی های گوارا پرداخت که با تزیین زیبای آن ها و قراردادن در ظروف گران قیمت و اصیل از میهمانان خود پذیرایی میکنند.

هم چنین با شیرینی های مقوی و خوشمزه هم چون شیرینی های گردویی، خرمایی، انواع راحت الحلقوم ها و کادایف و. . . از مهمانان خود پذیرایی می کنند.

در یک روز قبل از عید فطر به دیدن اهل قبور رفته و سنگ قبر ها را با آب و گلاب می شویند و هم چنین برای آن ها قرآن می خوانند.

مراسم عید فطر در ترکیه

از جمله مراسم روز عید فطر، میتوان به نماز عید فطر اشاره کرد که مرد های خانواده و پسران آن ها به مسجد ها رفته و نماز را به پا می دارند.

همچنین کوچکتر های فامیل به دیدن بزرگتر های فامیل می روند، و عید را به آن ها تبریک میگویند، حتی کسانیکه با هم دوری داشتند و یا حتی قهر بوده اند، در این روز با هم آشتی می کنند.

کودکان نیز با پوشیدن لباس نو و رفتن به خانه های اطراف و همسایگان به آن ها تبریک می گویند و عیدی از جمله شکلات و آب نبات می گیرند.

نماز عید فطر چگونه است؟

در روز عید فطر، نماز عید فطر برگزار می شود. و اشخاصی که که ماه رمضان، مردم را برای سحری با زدن طبل خبر دار می کردند، این بار مردم را در صبح عید برای نماز بیدار می کنند.

تعطیلات عید فطر در ترکیه

چه زمانی بهتر است، به ترکیه سفر کنیم؟

ماه رمضان و هم چنین عید فطر در ترکیه، یکی از زیباترین مراسم ها می باشد. بنابراین بهترین زمان برای سفر به ترکیه، عید فطر و ماه رمضان می باشد.

در این ماه کلیه فروشگاه های مواد غذایی و خوراکی در ترکیه تخفیف ها ی بی نظیری می زنند که میتواند برای گردشگران یکی از بهترین زمان ها برای سفر و استفاده از این خوراکی های خوشمزه با بهترین قیمت باشد.

کلیه مراکز خرید و مراکز تفریحی تخفیف های خوبی می زنند و با وجود تعطیلات هم چنان باز هستند، و به فعالیت خود ادامه میدهند. از جمله بهترین مراکز خرید در این ایام میتوان به مرکز نمایشگاهی استانبول اشاره کرد که میتوانید از کلیه لوازم، خوراک، پوشاک و شیرینی های خوشمزه دیدن و همینطور خرید نمایید.

همچنین در این کشور جاهایی برای دادن افطاری نیز هست که میتوانید بعد از اقامه نماز درون صف های مرتبی قرار بگیرید و بر سر میز ها نشسته و افطاری بخورید که از جمله بهترین جاها در ترکیه برای افطاری میدان تقسیم است، که میتوانید به آن جا بروید و از این افطاری خوشمزه بهرمند شوید.

جمع بندی

سخن آخر اینکه ترکیه با در نظر گرفتن ایام ماه رمضان و استفاده از این فرصت برای جذب بیشتر گردشگران استفاده می کند. بنابراین تنها راه کسب درآمد ترکیه از طریق پرواز ها نیست، بلکه از طریق خرید و فروش کالا و جاهای دیدنی نیز می باشد.

یکی از بهترین زمان ها برای سفر به ترکیه ماه رمضان و عید فطر می باشد، که علاوه بر دیدن زیبایی ها و جاذبه های گردشگری ترکیه، می توانید در این مراسم با شکوه شرکت کنید، و از مراسم زیبا دیدن و از سفره افطاری آن ها بهره مند شوید.

هم چنین در این ایام کلیه فروشگاه ها و مراکز خرید و مواد غذایی تخفیف زده اند و بر روی شیشه های خود برگه هایی تحت عنوان حراج چسبانده اند که میتوانید تا پاسی از شب در مغازه ها گشته و خرید کنید. همنطور از حمل و نقل رایگان نیز بهره ببرید.

 

***هورامان گشت مجری مستقیم تورهای ترکیه***

***لوکس و ارزان سفر کنید***

3.1 8 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها