تور آنکارا ترکیه

(0)

تور آنکارا از محبوب ترین تورهای نوروز و پاییز ترکیه است. آنکارا پایتخت کشور ترکیه ، شهر معماری های رومی و عثمانی، شهری پر از میوه و عسل، دشت و موسیقی است. این شهر از معدود شهرهای توسعه یافته دنیا است که در کنار ظاهر مدرن و امروزی اش، نشانه های سنتی دوران گذسته را نیز حفظ کرده.ساختمان های سنگی، قلعه ها و سفره های باستان شناسی در آنکارا شهرت زیادی دارد و شرایط مناسب بازرگانی و کشاورزی مدرن ساخنه که باعث شده تورانکارا بیش از پیش دارای اهمیت شود و توریست های زیادی از این شهر دیدن کنند.

تور آنکارا ترکیه | آب و هوای آنکارا

آب و هوای آنکارا قاره ای است، زمستان هایش بخاطر ارتفاع از سطح دریا سرد و پر برف، و تابستان هایش گرم و خشک، البته تابستان آنکارا از سایر شهرهای ساحلی ترکیه مطبوع تر است.

شب های تابستانی گاهی خنک هم میشوند، آن قدری که بد نیست ژاکتی به همراه داشته باشید. باران بیشتر در بهار و پاییز می بارد اما معمولا مقدارش زیاد نیست و نباید نگران خیس شدن شوید.

پیشنهاد می شود تور ترکیه آنکارا را در ماه های مه (اردیبهشت)، ژوییه (خرداد)، و از سپتامبر تا نیمه اکتبر (از اواسط شهریور تا اواخر مهر) رزرو کنید.

تور آنکارا

مراکز خرید آنکارا

قبل از هرچیزی باید به این موضوع توجه کنید که تورانکارا دارای گشت خرید یا گشت شهری رایگان نمیباشد و برای این منظور شما می باییست حدود 20-30 دلار هزینه گشت بدهید معمولا گردشگران تور آنکارا مایلند از فروشگاه های قدیمی در چیکریکچیلاریوکوشو در نزدیکی اولوس (Ulus) دیدن کنند.

خیابان مسگران (باکیرجیلارچارشیسی) محبوبیت خاصی دارد و بسیاری از اشیای جالب قدیمی و جدید مثل جواهرات، فرش، لباس، عتیقه جات و کارهای سوزن دوزی شده را می توان در این مکان یافت.

با رفتن به بالای تپه به سمت دروازه ارگ میتوانید مغازه های جالبی را ببینید که ادویه جات، میوه های خشک، آجیل و … را میفروشند. مراکز خرید مدرن آنکارا بیشتر در کیزیلای و در خیابان تونالی هیلمی واقع در چانکایا یافت می شوند. این منطقه شامل بازار مدرن کاروم karum و همچنین برج آتاکوله در چان کایا می باشد.

از بالای آتاکوله در ارتفاع 125 متری منظره با شکوهی برفراز تمام شهر وجود دارد. رستوران گردانی هم وجود دارد که می توان به شکل آسوده تری از کل چشم انداز لذت برد. گالریا در اومیت کوی مرکز بیل کنت، آرمادا در سوگوت اوزو، میگروس آکُکُگرو و کارفور در باتیکِنت سایر فرصت ها برای یک خرید مدرن هستند.

وسایل نقلیه آنکارا

همان طور که اشاره شد بدلیل اینکه تورانکارا فاقد گشت شهری می باشد و شما می بایست بابت این هزینه ای را جدا از مبلغ تور به لیدر پرداخت کنید، می توانید از وسایل حمل و نقل عمومی جهت کم کردن هزینه استفاده کنید.

اتوبوس : اگر چه اتوبوس های آنکارا ارزان تمام می شوند ولی در ساعات پر رفت و آمد خیلی شلوغند. در آنکارا دو مدل اتوبوس وجود دارد، اتوبوس بلدیه که شهرداری اداره اش میکند و ماشین هایش قرمز، آبی و سورمه ای اند و دیگری را شرکت های خصوصی اداره می کنند، سبز یا آبی هستند و از مسافرن پول می گیرند.

مترو : متروی آنکارا دو خط دارد. یکی از کیزیلای در شمال غربی شروع می شود، از اولوس می گذرد و تا باتیکنت می رود؛ خط دیگر هم از ایستگاه آشتی در غرب شهر حرکت میکند و بعد از گذشتن از کیزیلای است.

بلیت های الکترونیکی که به همراه نقشه راه ها در ایستگاه های مترو به فروش می رسند، در اتوبوس ها هم قابل استفاده اند. متروی آنکارا از 6 صبح تا 12 شب کار می کند.

دولموش : دولموش سرویس ویژه ای است که تنها در ترکیه دیده می شود این وسیله حمل و نقل که می تواند ماشین یا مینی بوس باشد در مسیرهای معینی حرکت می کند.

کرایه هر مسافر به مسافت طی شده بستگی دارد و مسافران می توانند در طول مسیر هرجا که میخواهند پیاده شوند، برای پیاده شدن کافی است بگویید : اینجک وار، یعنی کسی اینجا پیاده می شود.

تاکسی : همه شهراهای ترکیه تاکسی های زرد رنگ دارند و رویشان هم بزرگ نوشته تاکسی. مبلغ کرایه را تاکسی متر مشخص می کند، حدود 1000 ورودی و کمی کمتر هم برای هر کیلومتر. جالب اینجاست که شب ها کرایه ها بالا نمیرود.

برخی از جاذبه های تفریحی و گردشگری آنکارا

آنکارا به عنوان پایتخت ترکیه دارای آثار تاریخی و جاذبه های گردشگری زیادی می باشد که در تور آنکارا می توانید از این مکان ها بازدید کنید.

بنای آنت کابیر Anitkabir

آنت کابیر Anitkabir به معنی قبر یادمانی، محل دفن مصطفی کمال آتاترک، بنیان گذار جمهوری ترکیه است. در بخش هدایای آنیت کبیر شمشیری بانشان پادشاهی ایران به چشم می خورد که هدیه رضاشاه پهلوی به آتاترک است و همچنین پرتره ای از رضا شاه که به اولین رئیس جمهور ترکیه آتاترک تقدیم کرده است.

آنیت کبیر شامل بخش های مختلف می باشد. بخش های این یادمان عبارتند از: اصلائلی پول (جاده شیرها)، میدان مراسم، مزار آتاترک، کتابخانه و اتاق های مختلف که به نام های مختلف نامیده شده اند. برای بازدید از آنیت کبیر می توان از متروی خط آنکارا استفاده کرده و در ایستگاه تاندوغان پیاده شد.

جهت رزرو تور ترکیه غیر از شهر آنکارا با نرخ ارزان میتوانید با هوامان گشت ستاره در تماس باشید.

منطقه اینجک Enjek

اینجک در ۱۵ کیلومتری جنوب غرب آنکارا، با درختان میوه، مناطق سرسبز و جایگاه های جالب مخصوص پیک نیک خود، ناحیه مورد علاقه ساکنان بومی آنکارا برای استراحت است و توجه گردشگران تور آنکارا را نیز به خود جلب کرده است. دیدن این منطقه در تورانکارا خالی از لطف نیست.

معبد تاریخی در گاوورکالسی Gavur Kalesi

از دیدنی های آنکارا که بیشتر مورد توجه تاریخ نگاران است، معبد گاوورکالسی می باشد. گاوورکالسی در ۶۰ کیلومتری از سمت آنکارا برروی بزرگراه هایمانا نزدیک دره کوی، بقایای یک معبد رو باز مربوط به هیتی ها، یک مقبره و دو نقش برجسته از خدایان هیتی مشاهده می شوند.

کوه اِلما داغ

از تفریحات زمستانی آنکارا، کوه الما داغ (با ارتفاع ۱۸۵۵ متر)، در ۲۳ کیلومتری شرق آنکارا ست؛ که از بیشتر مناطق شهر قابل مشاهده است. اولین بارش برف بر روی کوه، خبر از آغاز زمستان و شروع فصل اسکی و ورزش های زمستانی ترکیه می دهد، که می توان از انجام آن ها در این مرکز تفریحی دلپذیر لذت برد.

ارگ آنکارا Ankara Citadel

زیربنای ارگ آنکارا توسط غلاطیه ایها بر روی یک رخنمون گدازه مهم باشد و توسط رومی ها تکمیل شد. رومی های شرقی و سلجوقی ها بازسازی ها و تعمیراتی را انجام دادند.

ناحیه اطراف و داخل ارگ که قدیمی ترین بخش آنکارا است و حاوی بسیاری از نمونه های ظریف معماری سنتی است. همچنین نواحی سر سبزی برای استراحت وجود دارند.

منطقه آنکارا در زمان هاتی ها و هیتی ها حدود ۲۰۰۰ سال قبل از میلاد، مهد شراب بوده است. بسیاری از خانه های باز سازی شده سنتی ترکیه در محوطه ارگ با تبدیل شدن به رستوران هایی که غذاهای محلی و بین المللی و شراب سرو می کنند، زندگی جدیدی را پیدا کرده اند.

پارک شادی سنسلیک Senselik Park

این مرکز تفریحی بسیار محبوب است و در بین ایستگاه قطار و ساختمان اپرا آنکارا قرار دارد. در تابستان ها پارک شادی، مغازه های اغذیه فروشی، محصولات نمایشی، رستوران ها، چایخانه ها، یک استخر بزرگ همراه با قایق های پارویی و تفریحات بسیار زیاد دیگری وجود دارد. تمامی این تسهیلات از ماه اردیبهشت تا مهر باز است.

تورانکارا

فرودگاه آنکارا

فرودگاه آنکارا به نام فرودگاه اسن بوگا شناخته شده و در شمال کشور ترکیه و ۲۷ کیلومتری شمال شرقی آنکارا قرار دارد که تا مرکز شهر حدود 30 دقیقه فاصله دارد.

فرودگاه آنکارا در سال ۲۰۰۹ به دلیل کیفیت بالای خدمات، رعایت مسائل محیط زیستی و امنیت فرودگاه به عنوان بهترین فرودگاه اروپا انتخاب شد این فرودگاه در سال ۱۹۵۵ افتتاح شده.

با توجه به افزایش شمار گردشگران و نیاز به فضای بیشتر، ساختمان ترمینال جدیدی در سال ۲۰۰۶ ساخته شد و امکان پروازهای بیشتر داخلی و بین المللی را فراهم نمود.

فرودگاه بین المللی آنکارا به عنوان قطب اصلی شرکت های هواپیمایی آنادولوجت و ترکیش ایرلاین فعالیت می کند و پس از فرودگاه های آنتالیا، آتاتورک و سبیحا گوکچن چهارمین فرودگاه پرتردد ترکیه محسوب می شود. این فرودگاه دارای دو ترمینال برای پروازهای داخلی و بین المللی است و به صورت ۲۴ ساعته فعال می باشد.

هورامان گشت مجری مستقیم تور آنکارا

آژانس هواپیمایی هورامان گشت مجری تورانکارا بدون واسطه مفتخر است که با ارائه خدمات در زمینه تورانکارا، بلیط انکارا رزرو هتل در آنکارا و کلیه خدمات گردشگری به شما مسافرین محترم، خاطره خوب و بیاد ماندنی را در ذهنتان به جای بگذارد.

اطلاعات مفید در ارتباط با بلیط آنکارا

پروازهای تهران به آنکارا فقط با پروازهای ذیل از تهران انجام میگردد.

تهران آنکارا پرواز ایران ایر یکشنبه و چهارشنبه هر هفته ساعت 17:00 انجام میشود.

پرواز آنکارا به تهران پرواز ایران ایر یکشنبه و چهارشنبه هر هفته ساعت 20:25 انجام میشود .

تهران آنکارا پرواز ماهان ایر یکشنبه، سه شنبه، پنجشنبه و جمعه ساعت 08:00 انجام میشود.

آنکارا تهران پرواز ماهان ایر یکشنبه، سه شنبه، پنجشنبه و جمعه ساعت 12:00 انجام میشود.

برای انجام سفر به آنکارا در روزهای دیگر رزرو پرواز از طریق تهران استانبول آنکارا قابل رزرو میباشد.

علاقمندان به سفر با تور آنکارا میتوانند با ما همراه شوند و از بهترین قیمت تور آنکارا ما استفاده کرده و 3 شب و 4 روز با قیمت مناسب در آنکارا اقامت داشته باشند.

هورامان گشت مجری مستقیم تور آنکارا بدون واسطه

3 2 رای ها
رأی دهی به مقاله

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها