تور استانبول ویژه کریسمس (ژانویه) 2022

(0)

در این بخش به بررسی وضعیت استانبول در کریسمس (ژانویه) برای مسافرانی که قصد سفر با تور استانبول کریسمس را دارند می پردازیم. ترکیه تا چند صد سال پیش یک کشور مسیحی بود، اما بعد از پیروزی عثمانی ها بر رومیان ترکیه کم کم تبدیل به کشوری مسلمان شد. اما مسلمان شدن مردم نتوانسته باعث این شود، که جشن سال نوی میلادی و کریسمس برگزار نشود. این روز در استانبول یک مناسبت رسمی به حساب نیامده و تعطیل نیست، اما همه جای شهر دارای دکورهایی با حال و هوای کریسمس است.

جشن سال نو میلادی در استانبول

هر ساله جشن کریسمس که یک هفته قبل از سال نوی میلادی است، و جشن سال نو به خوبی و شکوه در استانبول برگزار می شود. سال نوی میلادی به مناسبت تولد حضرت عیسی مسیح (ع) پیامبر بزرگ مسیحیان برگزار می شود و تور استانبول کریسمس همواره مورد علاقه هموطنان عزیزمان قرار گرفته است.

در این بازه زمانی در تمام کشورهای مسیحی و حتی ترکیه که مسیحی نیست، تخفیفاتی به مناسبت سال نو برگزار می شود، که این تخفیفات از بیست درصد تا هفتاد درصد قابل تغییر است. و اگر کسی در این روزها اجناس خود را گران بفروشد حکومت با او برخورد خواهد کرد.

عزیزانی که با تور استانبول ژانویه سفر میکنند حتما در این روزها در تمام شهر بابانوئل هایی میبینید که برای خوشحالی مردم تلاش می کنند، و در کنارشان هستند، و مردم در این روزها با هدیه دادن کادو به یکدیگر سال نو را شروع می کنند.

جهت اطلاع از قیمت تور استانبول در ژانویه با شماره های درج شده در سایت آژانس هوارمان گشت مجری مستقیم تور ترکیه تماس حاصل فرمائید. اگر می خواهید با تور استانبول کریسمس در این شهر حضور داشته باشید، باید تمام خوبی ها و بدی های آن را بدانید در ادامه به توضیح خوبی و بدی آن می پردازیم.

خوبی های استانبول در کریسمس ژانویه

بدی ها کریسمس در استانبول

تور استانبول ویژه کریسمس

خوبی های استانبول در کریسمس ژانویه:

1-حال و هوای کریسمس و دکورهای زیبا:

از اواسط ماه دسامبر آرام آرام استانبول حال و هوای کریسمس را به خود می گیرد. در این ماه اگر به فروشگاه های بزرگ بروید کاج های بزرگ و دکوربندی های خاص کریسمس را مشاهده می کنید، و در فروشگاه های کوچک تر دکورهایی با حال و هوای کریسمس چیده شده است.

مسافران تور استانبول کریسمس بدانند با توجه به آب و هوای استانبول در این ماه شاید کریسمسی برفی را پشت سر بگذارید. در واقع ترک ها تولد عیسی مسیح را جشن نمی گیرند، بلکه می خواهند باب میل گردشگران غربی خود باشند.

جهت رزرو توراستانبول غیر از ژانویه و در سایر ماه ها با هورامان گشت در تماس باشید.

2- لذت بردن از جشن بدون هیاهوی تبلیغات:

استانبول در کشورهای اروپایی و امریکایی همراه با جار و جنجال زیادی است، و سراسر شهر با پوسترها و تبلیغات مربوط به این جشن پر می شود، اما در استانبول بدون هیاهو و جنجال شهر در آرامش حال و هوای کریسمس را به خود می گیرد.

این جشن در استانبول باعث خالی شدن جیب شما به وسیله تبلیغات بیهوده نمی شود.

تور استانبول ژانویه

3 – کریسمس تعطیلی رسمی نیست:

همانطور که در ابتدای این متن اشاره کردیم، کریسمس در استانبول یا بهتر است، بگوییم در ترکیه یک تعطیلی رسمی نیست، و مانند تمام روزهای دیگر است، فقط با حال و هوایی مختلف.

این مسئله یک امتیاز مثبت برای افرادی که برای گذراندن کریسمس خود به این شهر سفر کرده اند، به حساب می آید، چون همزمان با برگزاری جشن تمام مراکز تفریحی، بازارها، موزه ها و. . . مشغول به کار هستند.

یعنی هم می توانید شب در جشن های کریسمس شرکت کنید، و تا صبح همراه دیگران به خوشحالی بپردازید، در عین حال صبح به دیدن مسجد آبی یا. . . . بروید.

4 – کلیساهای متعدد و دسترسی آسان به آن ها:

در شب کریسمس عده ای به پایکوبی و خوشحالی می پردازند و عده ای که اکثرا مذهبیون مسیحی هستند، ساعاتی را در این شب در کلیسا به دعا می پردازند. از این لحاظ مذهبیون مسیحی یا هر کسی که بخواهد در این شب به دعا کردن در کلیسا بپردازد مشکلی نخواهد داشت.

در استانبول چندین کلیسیای بسیار بزرگ و خوب وجود دارد، که مهم ترین و مشهور ترین آنها در خیابان استقلال استانبول قرار دارد، که دسترسی به آن برای همه بسیار راحت است.

جهت رزرو تور استانبول ویژه کریسمس 2022 با همکاران ما در تماس باشید تا بهترین برنامه سفر و هتل ها را به شما پیشنهاد دهند.

تور استانبول ویژه ژانویه

5- جشن باشکوه سال نو:

در ظاهر در استانبول کریسمس زیاد بزرگ برگزار نمی شود، با اینکه حال و هوای همه جا به طور کل کریسمسی است، ولی جشن سال نو در استانبول بسیار باشکوه و بدون کم و کاست برگزار می شود.

کافه ها و رستوران ها و سایر مراکز تفریحی تا صبح باز هستند، و به تدارکات جشن مشغول هستند، مردم تا صبح به جشن وپایکوبی مشغولند، در بعضی مناطق جشن آتش بازی و شعبده برگزار می شود.

پس اگر با تور استانبول ژانویه 2022 به این شهر سفر کردید سعی کنید، شب سال نو هم در آنجا بمانید و این جشن باشکوه را از دست ندهید.

بدی های کریسمس در استانبول:

سردی هوا و بارش برف و تعطیل شدن تخفیفات:

زمستان ها در استانبول به دلیل سردی هوا و بارش برف و باران همه چیز برای سفری ارزان فراهم می شود، از جمله هتل، تخفیفات فروشگاه ها و. . . اما در روزهای کریسمس با توجه به جمعیت زیاد مردم و گردشگران سفر به استانبول مانند روزهای دیگر ارزان نیست، و تمام قیمت ها به حالت قبل بر می گردد.

یعنی فروشنده هایی که به دلیل نبود گردشگر تخفیفات زیادی به مشتری های خود در فصل زمستان می دهند، در این بازه زمانی تخفیفات را برداشته و قیمت ها را به حالت قبل برگردانده اند.

اگر در روزهای گذشته با مبلغی پول می توانستید هتلی 5 ستاره اجاره کنید، در این روزها باید به سکونت در هتلی 3 ستاره با همان مبلغ بسنده کنید. با اینکه همه شهر به نحو زیبایی دکور شده و همه جای شهر بابانوئل و کاج و. . . میبینید و می توانید از جشن ها لذت ببرید.

اما به دلیل سرد بودن هوا و بعضا بارش برف نمی توانید از تفریحات زیادی مثل پارک های آبی، کشتی سواری و. . . لذت ببرید. با این وجود می توانید به مراکز توریستی مراجعه کنید، و یا اینکه از اتوبوس های دریای بسفر استفاده کنید، و کمی از لذت تابستان را هم تجربه کنید.

سال نوی میلادی و کریسمس در ظاهر فقط جشنی برای مسیحیان است، اما در سال های اخیر بیشتر مردم جهان حتی ایرانیان نسبت به برگزاری آن مشتاق هستند، و در این روز خانه ها، مغازه ها و. . . را با کاج و عروسک های بابانوئل مزین می کنند.

شما هم اگر به جشن و پایکوبی و خریدهای تخفیف دار سال نوی میلادی علاقه دارید، تور استانبول ویژه ژانویه را از دست ندهید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله

اشتراک در
اطلاع از
guest

6 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پانته ا مرادی
پانته ا مرادی
2 سال قبل

سلام برای کریسمس تور میخواستم. برای دیدن برنامه ها در استانبول
در یک هتل خوب. میشه لطفا قیمت ها و تاریخ ها روارسال کنید.

هورامان گشت
هورامان گشت
پاسخ به  پانته ا مرادی
2 سال قبل

سلام
لطفا جهت اطلاع از قیمت ها با شماره 02157906000 تماس حاصل نمائید.
همچنین میتوانید شماره تماس خود را ارسال نمائید تا پکیج از طریق واتساپ خدمتتان ارسال گردد. شماره تماس شما در سایت نمایش داده نمیشود.

سمانه سعیدی
سمانه سعیدی
2 سال قبل

سلام
من پکیج های مربوط به ۷ تا ۱۳ دی رو میخوام
تو این بازه به مدت ۴ شب

هورامان گشت
هورامان گشت
پاسخ به  سمانه سعیدی
2 سال قبل

سلام
لطفا جهت دریافت پکیج تور در این بازه زمانی با شماره 02157906000 تماس حاصل نمائید.

شيرين غلامي
شيرين غلامي
2 سال قبل

سلام ببخشید من قیمت تور استانبول به مدت ۴ یا ۵ شب در بازه زمانی ٩ تا ١۴ دی هتل گرین پارک تکسیم روزمی خواستم

هورامان گشت
هورامان گشت
پاسخ به  شيرين غلامي
2 سال قبل

سلام
جهت استعلام قیمت تور استانبول لطفا با شماره 02157906000 تماس حاصل نمائید.