تور آنتالیا اردیبهشت ماه 1401

(0)

تور آنتالیا اردیبهشت ماه 1401 یکی از بهترین شرایط برای سفر به این شهر زیباست. شهر آنتالیا از نظرات زیادی به نام بهشت کشور ترکیه نام گرفته است. آنتالیا یکی از مقاصد بزرگ گردشگری اروپا است که ساحل آن نسبت به سایر استان ها و شهرهای ترکیه زیباتر است. در این مقاله در مورد سفر به آنتالیا و تورآنتالیا خواهیم کرد و توضیحاتی در مورد روش سفر به کشور ترکیه و دریافت تور آنتالیا اردیبهشت خواهیم داد.

1) موقعیت جغرافیایی آنتالیا به چه صورت است؟

2) چرا تور آنتالیا اردیبهشت بهترین زمان برای مسافرت به این کشور است؟

3) مزایای تور آنتالیا اردیبهشت چیست؟

تور آنتالیا اردیبهشت ماه

موقعیت جغرافیایی آنتالیا به چه صورت است؟

شهر آنتالیا یکی از شهرهای بسیار زیبای کشور ترکیه است که موقعیت جغرافیای خاص آن، این شهر را به یکی از جاذبه های پرطرفدار گردشگری ترکیه تبدیل کرده است.

کشور ترکیه دارای 81 استان است که آنتالیا یکی از این استان هاست و مرکز آن شهر آنتالیا است. آنتالیا دارای چند منطقه و شهرستان کوچک است که از نظر موقعیت مکان هر کدام دارای ویژگی های متفاوتی می باشند.

در گذشته این شهر تنها راه ورود به سواحل ترکیه بود اما امروزه خود به عنوان یک مقصد جذاب گردشگری شناخته می شود. به دلیل ارتباطی که این شهر با دریای مدیترانه دارد آنتالیا یکی از مقاصد اصلی برای گذراندن تعطیلات در کشور ترکیه است.

معماری شهر

به دلیل قرارگیری این شهر در میان درختان نخل و برخورداری از لنگرگاه های مختلف این شهر دارای معماری متفاوت بسیار زیادی می باشد.

در بافت قدیمی شهر آنتالیا خیابان های کم عرض، پیچ در پیچ زیادی وجود دارد که بافت خانه های موجود در آن قدیمی و با دیوارهای کهنه است، این منطقه یکی از جاذبه های جذاب گردشگری است.

از سمت شمال این شهر به بودرو و از جنوب با دریای مدیترانه همسایه است، هم چنین از سمت شرق شهر آنتالیا به سریک و از سمت غرب به کورکوتلی می رسد.

آب و هوا

به طور کلی به خاطر نزیکی به دریا و برخورداری از جنگل شهر آنتالیا دارای آب و هوای مدیترانه ای است به این معنی که در فصل زمستان آب و هوایی گرم و خشک و در فصل زمستان آب و هوایی متعدل و بارانی دارد.

این آب و هوا به این علت در این شهر وجود دارد که در زمستان از سمت دریای مدیترانه آب و هوای گرم از طریق امواج به ساحل و سمت شهر می وزند و از ورود جبهه هوای سرد به شهر جلوگیری می کنند.

هم چنین در فصل زمستان بادهای گرمی که از سمت مدیترانه می وزند باعث گرم شدن هوا و ساخت هوایی گرم و خشک در این فصل می شوند.

چرا تور آنتالیا اردیبهشت بهترین زمان برای مسافرت به این کشور است؟

استفاده از تور آنتالیا اردیبهشت ماه 1401 می تواند تجربه بهترین سفر به این شهر را برای مسافران به ارمغان بیارود.

دلیل مناسب بودن تور آنتالیا اردیبهشت

به دلیل آب و هوای مدیترانه ای شهر آنتالیا در فصل تابستان این شهر به شدت گرم و در فصل زمستان سرمای خشکی دارد. بهترین زمان برای تور آنتالیا اردیبهشت ماه است که آب و هوای این شهر دلپذیر و مطبوع است.

به علت آب و هوای معتدلی که این شهر در این ماه از سال دارد بیشتر گردشگرانی که قصد سفر به کشور ترکیه را دارند این شهر را به عنوان مقصد خود انتخاب می کنند.

در شهر آنتالیا میانگین دمای هوا بسیار متغیر است و در چند هفته فصل تابستان آب و هوای این شهر به شدت گرم و خشک است و در سایر هفته های این فصل بارش باران احتمال بسیار پایینی دارد.

تفاوت آنتالیا با سایر شهرها در اردیبهشت ماه

به نسبت تمام شهرهایی که مقصد گردشگری در ماه اردیبهشت هستند شهر آنتالیا تا 70 درصد آب و هوایی مناسب برای سفر در این ماه را دارد.

البته انتخاب ماه مناسب تا حد زیادی بستگی به نظر مسافران دارد اما از نظر برخورداری از هوای مناسب و هم چنین برقراری حراجی ها و… در این ماه، بیشتر مسافرانی که قصد سفر با تور ترکیه دارند شهر آنتالیا را برای سفر انتخاب می کنند.

به خصوص مناطق دور از دریا و در اطراف جنگل اب و هوای بسیار مناسبی برای سفر دارند.

مناطق نزدیک دریا به دلیل بادهای مدیترانه ای دارای آب و هوای معتدل شرجی و مناطق نزدیک جنگ و به دور از دریا در این ماه دارای آب و هوای معتدل خشک و زمستانی هستند که از این نظرات تور آنتالیا اردیبهشت ماه یکی از بهترین زمان ها برای سفر به این شهر می باشد.

مزایای تور آنتالیا اردیبهشت چیست؟

در این بخش در مورد مزایای تور آنتالیا اردیبهشت صحبت خواهیم کرد و امتیازاتی که سفر به آنتالیا در این ماه از سال دارد را توضیح خواهیم داد.

هزینه

تور آنتالیا اردیبهشت مزایای مختلفی دارد. اولین مزیت آن قیمت مناسب تور نسبت به سفر انفرادی است. سفر انفرادی شامل پول بلیط، پول هتل، رفت و آمد و… می شود که تمام این مسائل باعث صرف هزینه زیاد برای مسافرانی که به شکل آزاد به این شهر سفر می کنند می شود.

در حالیکه با سفر در تور آنتالیا اردیبهشت، هزینه های رفت و آمد، هتل و خورد و خوراک معمولا با تور محاسبه می شود که این مسئله باعث به صرفه تر شدن هزینه ها نسبت به سفر به شکل آزاد می شود.

هوای مناسب

از دیگر مزایای سفر در زمان تور انتالیا اردیبهشت ماه، آب و هوای مناسب این ماه از سال است که با برخورداری از آب و هوای معتدل و مناسب سفر را برای مسافران بسیار لذت بخش می کند.

برخلاف بسیاری از مناطق در اردیبهشت ماه آنتالیا از آب و هوای نه سرد و نه گرم برخوردار است که سفری دلچسب و خاطره انگیز را به وجود می آورد.

فستیوال ها

بیشتر فستیوال ها در شهر آنتالیا در فصل بهار برگزار می شوند به همین دلیل سفر در زمان تور آنتالیا اردیبهشت ماه برای علاقه مندان به فستیوال هایی مانند فستیوال فیلم سازان یا مجسمه های شنی مناسب تر است.

تخفیفات

بیشتر تخفیفات فصلی در شهر آنتالیا در بهار و به خصوص اردیبهشت ماه رخ می دهند. حراج محصولات باقیمانده از زمستان و محصولات ورود به تابستان بیشتر از این ماه آغاز می شود. به همین دلیل تور آنتالیا اردیبهشت 1401 بهترین امکان و زمان برای سفر به این شهر می باشد.

1 1 رای
رأی دهی به مقاله

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها