چگونه از استانبول به قونیه برویم

چگونه از استانبول به قونیه برویم؟ فاصله قونیه تا استانبول

در این بخش سعی داریم؛ سفر شما را از استانبول به قونیه راحت تر و آسان تر کنیم. و به شما کمک کنیم که بدانید چگونه از استانبول به قونیه برویم . پس با هورامان گشت مجری مستقیم تور استانبول همراه باشید. قونیه از قدیم به مهد عشق و عرفان معروف بوده است، حتما دلیلش را می دانید که این شهر آرامگاه حضرت عشق؛ مولانا جلال الدین بلخی ست. به همین علت این شهر در میان جهانیان و هر کسی که وی را می شناسد از محبوبیت خاصی برخوردار است. قونیه یک شهر کاملا توریستی است که سالیانه گردشگران بسیار زیادی را به خود می پذیرد.

ما در این مقاله تلاش داریم به این موضوعات بپردازیم:

1-موقعیت جغرافیایی قونیه

2-فاصله قونیه تا استانبول

موقعیت جغرافیایی قونیه

قونیه واقع در کشور ترکیه است. فاصله قونیه تا پایتخت ترکیه (آنکارا) 225کیلومتر است. جمعیت قونیه 1.2 میلیون نفر است. قونیه در میان شهر های پر جمعیت ترکیه رتبه ی هفتم را به خود اختصاص داده است.

فضای این شهر را اکثرا فلات و دشت تشکیل داده است، همچنین خاک و پوشش گیاهی قونیه آنقدر قوی و مناسب است که این شهر را از نظر کشاورزی بسیار ارزشمند کرده. این شهر از سمت جنوب، با کوه های طاروس احاطه شده است.

زبان رایج مردم قونیه؛ ترکی و واحد پول آن ها لیر است. درباره شرایط آب و هوایی شهر قونیه باید بدانید که آب و هوای آن سرد و خشک است. بر اساس شرایط آب و هوایی و جغرافیایی می توان نتیجه گرفت که کسانیکه از گرمای تابستان گریزان هستند، بهتر است، در فصل تابستان به این شهر سفر کنند.

موزه آنتوگرافی، موزه آتاتورک و تربت و مسجد شمس تبریزی از معروف ترین جاذبه های گردشگری قونیه هستند. همچنین در این شهر، پنج فستیوال معروف نیز از جمله: مراسم بزرگداشت حضرت مولانا، فستیوال توت فرنگی، فستیوال هندوانه، فستیوال گیلاس سفید، گردهمایی عکاسان ملی بی شهیر، جشنواره بین المللی ملانصرالدین می باشد.

فاصله قونیه تا استانبول

اگر شما جزء کسانی هستید که می خواهید با خودروی شخصی این مسافرت را بگذرانید، دانستن فاصله ی بین این شهر را می تواند به شما خیلی کمک کند که بتوانید زمان و سوخت مصرفی تان را حداقل تخمین بزنید.

البته ناگفته نماند که امروزه با پیشرفت تکنولوژی، با نرم افزار ها و اپلیکیشن های مختلفی مانند؛ گوگل مپ، به راحتی می توان مسافت بین هر دو نقطه ای که لازم دارید را پیدا کرد.

فاصله استانبول تا قونیه ؛ هفتصد و چهارده کیلومتر است. یک قطار بسیار سریع از استانبول تا قونیه، کار خودش را شروع کرده است.

فاصله قونیه تا استانبول

فاصله قونیه تا استانبول با قطار

در یک موقعیت نرمال، سفری از استانبول به قونیه 13 ساعت طول می کشد، که البته با موهبت این قطار سریع السیر می توان این فاصله را در مدت زمانی 4 ساعت به اتمام رساند.

در هر شبانه روز، این قطار در ساعت های:

1- هفت و ده دقیقه صبح

2- هجده و سی دقیقه عصر حرکت می کند.

همچنین سفر از استانبول به قونیه با پرواز نیز امکان پذیر است و می توانید از فرودگاه صبیجا گوکچن این پرواز را داشته باشید.

در ضمن به علت داخلی بودن پرواز، احتیاجی به چک شدن دوباره ی پاسپورت شما نیست.

مدت این پرواز؛ 35 الی 40 دقیقه است.

در این مطلب سعی بر این داشتیم که بگوئبم چگونه از استانبول به قونیه برویم و فاصله استانبول تا قونیه را به صورت هواپیی و با قطار بیان گردید.

 

اگر قصد رزرو بلیط داخلی ترکیه یا تور استانبول و قونیه را داشتید میتوانید با همکاران ما در آژانس هورامان گشت مجری مستقیم تور ترکیه، تماس حاصل فرمائید.

 

3.2 29 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها