استفاده از تلفن همراه در ترکیه

نکاتی در ارتباط با تلفن همراه در ترکیه

اگر قصد مسافرت به ترکیه با تور ترکیه و یا اقامت در ترکیه را دارید، بد نیست اطلاعاتی را در ارتباط با استفاده از تلفن همراه در ترکیه داشته باشید تا ضرر نکنید و بتوانید با بهترین هزینه مناسب ترین سرویس را بگیرید.

استفاده از تلفن همراه در ترکیه

اگر برای مسافرت توریستی و کوتاه مدت به ترکیه سفر میکنید و مایلید با ایران تماس تلفنی داشته باشید، اگر تلفن همراه خود را با خود برده اید و خط ایرانسل و یا همراه اول دارید، میتوانید از خدمات رومینگ این شرکت ها استفاده کنید.

البته نرخ سرویس رومینگ گران است و برای کسانی که زیاد استفاده می کنند مناسب نیست. اگر در مدت اقامت شما تماس تلفنی شما با ایران زیاد است، بهتر است از یکی از شرکت های تلفن ترک، سیم کارت ترک تهیه کنید. در ترکیه می توانید از 3 شرکت ترکسل ، ودافون و آوآ خط تلفن همراه خریداری کنید.

از کجا می توانید سیم کارت ترک خریداری کنید و کدام یک از شرکت ها خدمات بهتری دارند ؟

در تمام شهرهای ترکیه به هر کجا که مسافرت کنید میتوانید به راحتی سیم کارت ترک خریداری کنید. نمایندگی های زیادی از این شرکت ها در سر تاسر ترکیه مشغول به فروش هستند و به راحتی می توانید تهیه کنید.

هر سه شرکت ترکسل، ودافون و آوآ شرکت های معتبری هستند و یپکیج ها و تعرفه های مشابهی دارند. چون با هم در رقابت هستند تعرفه هایشان نیز مشابه با یکدیگر است و فرقی ندارد که از کدام یک از این شرکت ها سیم کارت تهیه کنید.

استفاده از تلفن همراه در ترکیه

آیا میتوانیم سیم کارت های ترک را در گوشی خودمان استفاده کنیم و آیا نیاز به ثبت کردن گوشی همراه در ترکیه داریم ؟

کشور ترکیه کنترل زیادی روی گوشی های تلفن همراه دارد. اگر مدت اقامت شما توریستی میباشد و حدود 60 روز در ترکیه اقامت دارید نیازی نیست که گوش تلفن خود را ثبت کنید و هزینه بپرازید و می توانید سیم کارت ترک را در گوشی تلفن همراه خود استفاده کنید.

اما اگر مدت اقامت شما بیش از 60 روز باشد گوشی شما بسته خواهد شد و قبل از آن میبایست گوشی خود را در سیستم ترکیه ثبت کنید. که برای ثبت کدن گوشی مبلغ حدود 120 لیره میبایست به اداره مالیت پرداخت کنید و حدود 50 تا 70 لیره نیز به شرکتی که سیم کارت تهیه میکنید بپردازید تا تلفن شما را ثبت کنند.

چون این تعرفه ها متغییر است حتماٌ آخرین اطلاعات را با رهبر تور ترکیه خود کنترل کنید .

چگونه می توانیم تماس های ارزان قیمت در داخل ترکیه و یا به خارج از ترکیه داشته باشیم ؟

در حالت عادی تعرفه استفاده از تلفن همراه در ترکیه بسیار گران میباشد. بهترین راه استفاده از پکیج هایی است که شرکت های اپراتور تلفن به مشتریانشان ارائه میکنند.

به عنوان مثال برای تماس های داخل ترکیه پکیجی به نام نار توسط ترکسل ارائه میشود که با پرداخت 30 لیره میتوانید به مدت یکماه تماس داخل ترکیه داشته باشید و همینطور پکیجی به نام الو دنیا توسط شرکت ترکسل ارائه میشود که میتوانید با پرداخت 20 لیره به مدت یکساعت با ایران تماس تلفنی داشته باشید.

استفاده از تلفن همراه در ترکیه

 

اگر برای خرید ملک در استانبول و یا خرید ملک در آلانیا سفر میکنید و خدمات املاک را شرکت ما برایتان اجام میدهد، ثبت تلفن همراهتان نیز بر عهده ما خواهد بود و اگر با تور استانبول ما به ترکیه سفر میکنید یک سیم کارت رایگان در مدت اقامت شما از طرف شرکت ما در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

4.5 2 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها