رتبه بندی مناطق استانبول

محل زندگی ثروتمندان استانبول

در این نوشتار به بررسی سوژه ی محل زندگی ثروتمندان استانبول خواهیم پرداخت. شهر استانبول واقع در کشور ترکیه مثل تمام شهرهای دیگر دنیا، هم مناطق با کیفیت دارد و هم مناطق بی کیفیت. با توجه به تحقیقات به عمل آمده، گزارش شده است که بزرگترین مشکلات استانبول از نظر شهروندان آن شامل: جمعیت بالا، کمبود امنیت، حمل و نقل ضعیف، آلودگی محیط زیست، شهرسازی بی برنامه و پناهنده های سوریه ای است.

آشنایی با استانبول

مهم است که بدانید، استانبول پایتخت کشور ترکیه نیست، اما پرطرفدارترین شهر ترکیه است و مقصد کسب و کار و گردشکری و اقتصاد ترکیه است و همواره تور استانبول مورد توجه گردشگران زیادی از سراسر دنیا قرارگرفته است. با اینکه زبان ترکی، این زبان شیرین و گوش نواز، در گذر زمان تغییرات زیادی کرده است، ولی از قدیمی ترین زبان های رسمی ساکنان ترکیه، ترکی استانبول است.

واحد پول کشور ترکیه لیر است. استانبول مرکز فرهنگی و اقتصادی کشور ترکیه است، نام قدیمی آن قسطنتنیه بوده است.

جالب است، بدانید که شهر استانبول، دومین کلان شهر بزرگ خاورمیانه و بزرگ ترین کلان شهر اروپا است.

شهر استانبول در سال دو هزار و ده پایتخت فرهنگ اروپا نامیده شده است و در سال 2020 سومین شهر توریستی دنیا از نظر گردشگری شناخته شده است. تنها شهر جهان که در هر دو قاره آسیا و اروپا قرار دارد،استانبول است.

شهر استانبول به علت اینکه تحت تاثیر شرایط دریای مدیترانه قرار دارد، آب و هوای متفاوت و متعادلی دارد و جالب است، بدانید که این شهر، چند اقلیمی است و شامل:

 

آب و هوای مدیترانه ای، آب و هوای گرمسیری مرطوب و آب و هوای اقیانوسی است.

مناطقی که به دریای مدیترانه نزدیک تر هستند؛ آب و هوای معتدل تری دارند.

میزان رطوبت در این شهر بسیار بالا است و بارش باران فوق العاده است و تقریبا همیشه باد نسبتا شدیدی می وزد.

حال که با کلیتی از اطلاعات درباره شهر استانبول آشنا شدید، در ادامه این بخش قصد داریم موضوعات زیر را برایتان شرح دهیم:

1-تقسیم بندی مناطق استانبول

2-توضیحی درباره محله های معروف استانبول

3-درباره پاساژ چیچک

4-محل زندگی ثروتمندان استانبول

5-درباره هتل های استانبول

محل زندگی ثروتمندان استانبول

در شمالی ترین نقطه و در قسمت اروپایی استانبول،منطقه ای بزرگ و زیبا وجود دارد،اسم این منطقه ساریر است. روملی فنر، تارابیا،ینی کوی،ایستینیه،امیرگان و روملی حصاری در این منطقه هستند.

موقعیت مکانی این منطقه که در ساحل دریای سیاه قرار گرفته و تا دهانه غربی بسفر و روستای کیلیوس ادامه دارد، باعث شده ساریر برای تفریح و چه برای سرمایه گذاری با استقبال بالایی رو به رو بشود.
از لحاظ تفریحی، جنگل بلگراد، مرکز خرید فوق العاده ایستینیه،پارک و مرکز خرید استانبول در اینجا قرار دارد.

قدم زدن در کنار بسفر عالی است،این منطقه هم جنگل دارد، هم ساحل و هم دریا. این منطقه از لوکس ترین مناطق برای خرید ملک در استانبول است. خیلی از سلبریتی های ترکیه در این منطقه سکونت دارند و سرمایه گذاران، ساریر را بهشت سرمایه گذاری می دانند.

ساریر پر از ویلاهای زیبا است.در محله های دنج سرسبز و رویایی،محله ماسلاک هم در این منطقه قرار دارد،بسیار لوکس است و دسترسی بسیار راحتی به مترو دارد. قلعه روملی حصار،پارک گیاه شناسی آتاتورک، پارک امیرگان و موزه ساکیب سابانجی هم در این منطقه قرار دارند.

رتبه بندی مناطق استانبول

خوب است که مناطق شهر استانبول را به خوبی بشناسید تا بتوانید،برای هر بار که به این شهر سفر کردید برنامه ریزی خوب و دقیقی داشته باشید.

شهر استانبول به 39 منطقه تقسیم شده است،این39 منطقه باتوجه به معیارهایی مثل؛ آموزش، بهداشت، اقتصاد، حمل و نقل،مرکز خریدها، محیط زیست و زندگی اجتماعی رده بندی شده اند.
مناطقی که بهترین کیفیت را در استانبول برای زندگی دارند، شامل:

کادی کوی، بی اوغلو و بشیکتاش هستند.

مناطقی که پایین ترین کیفیت را در استانبول برای زندگی دارند، شامل: سلطان بیلی، اسنلر و غازی عثمان پاشا است.

معمولا استانبولی ها اولین اولویتشان برای زندگی کردن، مناطقی است که در حاشیه بغاز مانند؛ ساری یئر، بی اوغلو،بی کوز،کادی کوی و منطقه هایی مثل مال تپه، آتاشهیر، زیتین بورنو و فاتح در اولویت بعدی قرار دارند.

شهر استانبول، تمام انواع دیدنی ها،تفریحات و اماکن رنگارنگ را در بر دارد مانند: قصرها و کاخ ها،مسجدها و کلیساها،دریا و جنگل،کافه ها و مرکز خریدهای معروف.

شاید برایتان جالب باشد که منطقه های اروپایی و لوکس استانبول را بشناسید: 1-تکسیم 2-فیندینگ زاده 3-شیشلی 4-تنگه بسفر 5-خلیج شاخ طلایی 6-بشیکتاش 7-سلطان احمد 8-آلسکاری 9-لاللی

 

رتبه بندی محله های استانبول

 

توضیحی درباره محله های معروف استانبول:

توضیح و رتبه بندی محله های استانبول

محله جهان گیر استانبول:معروف به محله مهاجرپذیر شهر استانبول که قسمتی از میدان تکسیم است.

محله چوکور جوما: گزینه ای مناسب برای یک منطقه ارزان است و این محله کاملا بومی ست.

محله گالاتا: این محله،محله ای محبوب برای پیاده روی و عابران پیاده است،جالب اینکه دیدگاه 360درجه از کل شهر استانبول را دارد و این قضیه باعث شده است که محبوبیت این منطقه بین مهاجران زیاد شود.اجاره مغازه ها و خانه ها در این محله منطقی است،این محله روی یک شیب قابل توجه است.

محله طوفانی: این محله بین محله های کاباتاش و کاراکوی قرار دارد، این محله یک محله سنتی است و دسترسی آسانی به وسایل حمل و نقل دارد.

محله بشیکتاش: این محله در غرب استانبول قرار دارد.یک محله کوچک،بازسازی شده و بسیار محبوب است.

محله سیسلی: بزرگترین مرکز خرید استانبول در آن واقع شده است،جالب است که این مرکز خرید دومین مرکز خرید بزرگ جهان است.

 

محله ببک: یکی از معتبر ترین محله های استانبول است.

محله کادیکوی: این محله عمدتا مسکونی است و جدیدترین پایگاه نیروی انسانی است، در حالیکه بخش های مختلفش برای مهاجران محبوبیت دارد.یکی از پرجنب و جوش ترین مناطق در طول شبانه روز است.

محله بیوک کادا: در این منطقه به علت ویژگی های خاصی که دارد،هیچ ماشینی اجازه تردد در آن را ندارد.این منطقه آرامش خاصی دارد.

درباره پاساژ چیچک

در خیابان استقلال ترکیه، پاساژی به اسم چیچک وجود دارد که مردم به اشتباه برای خرید و پیدا کردن بوتیک و مغازه وارد آن میشوند،اما جالب است که بدانید در این پاساژ چیزی به جز کافه و رستوران پیدا نمیکنید.

پاساژ چیچک،بازارچه ای است، با معماری قرن نوزدهم با 24 مغازه و 18 منزل تاریخی لوکس،که نام قدیمی آن ؛ سیته د پرا بوده است.

بعد از اینکه سالن تئاتر نایم داخل آتش سوزی سوخته است، آقای هریستاکی زوگرافوس افندی،در سال 1876 به جای آن پاساژ سیته د پرا را ساخت.

بعد از انقلاب روسیه در سال 1917 زنان تبعیدی روسی که قبلا در طبقه ثروتمندان بودند، به آن جا میامدند و گل می فروختند،و این شد که نام پاساژ گل به ترکی چیچک روی این مکان گذاشته شد.

 

 

Chichek Passage

 

 

گران ترین بخش های شهر استانبول کجاست؟ ثروتمندان استانبول در کدام مناطق زندگی می کنند ؟

با وجود ساختان های جدید و لوکس که در اطراف شهر استانبول شکل گرفته اند و پر از امکانات جدید و متنوع میباشند ، اما بر طبق تحقیقات انجام شده بر روی مناطق شهر استانبول ، منطقه بشیکتاش شهر استانبول ثروتمند ترین منطقه این شهر میباشد . تقریباٌ میتوان گفت 90 درصد طبقه ثروتمند استانبول در منطقه بشیکتاش استانبول ساکن هستند .این منطقه که در مرکز بخش اروپایی استانبول قرار دارد جزو تاریخی ترین مناطق این شهر میباشد .

رتبه بندی مناطق استانبول

منطقه بشیکتاش استانبول

این منطقه در نزدیکی منطقه نشان تاشی استانبول واقع شده است.

وجود مراکز خرید استانبول و دیدنی های استانبول در این منطقه سسب شده است تا نرخ آپارتمان ها و مجتمع های مسکونی این منطقه بسیاز گران باشد و همین امر موجب شده است فقط افرادی که مرفه هستند و در درجه مالی خوبی قرار دارند بتوانند دراین منطقه ملک بخرند و یا زندگی کنند .

و اما خود منطقه بشیکتاش استانبول نیز دارای چندین منطقه کوچکتر میباشد. گرانترین منطقه بشیکتاش منطقه ببک است . منطقه ببک استانبول که در کنار آب قرار گرفته است ودید بسیار زیبایی از تنگه بسفر دارد.

خانه های این منطقه اغلب متراژ بالایی دارند و ثروتنمد ترین افراد استانبول در این منطقه زندگی می کنند . بعد از منطقه ببک به ترتیب منطقه اتیلر ، لونت و جاده بستان جزو گرانترین مناطق استانبول میباشد .

اگر با تور ترکیه به این شهر سفر می کنید و مایل هستید در منطقه بشیکتاش استانبول اقامت داشته باشید و در ساحل ببک قدم بزینید میتوانیم تور استانبول با هتل پنج ستاره چراهان را با نرخ ویژه به شما پیشنهاد کنیم. با همکاران ما در آژانس هورامان گشت ستاره تماس بگیرید تا اطلاعات کافی را در اختیار شما قرار بدهند.

 

***هورامان گشت مجری مستقیم تور ترکیه***

***لوکس و ارزان سفر کنید***

3.5 2 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها